Stranger Things: tarotkort och bok

Stranger Things är en populär TV-serie som handlar om den mystiska staden Hawkins och de olika karaktärerna som bor där. Om du är ett fan av både den här s

Recensioner

Stranger Things är en populär TV-serie som handlar om den mystiska staden Hawkins och de olika karaktärerna som bor där. Om du är ett fan av både den här serien och tarot är det här den ultimata tarotleken för dig! Här möts nämligen seriens karaktärer och tarotkortens symbolik på ett spännande sätt. Den här kortleken med 78 tarotkort är inte bara vacker att titta på, utan den ger även karaktärer som Eleven, Hopper och Demogorgon en ny roll och binder samman serien med tarot.

Karaktärerna i Stranger Things och symboliken står i fokus

Alla kort i den här leken representerar en av seriens huvudkaraktärer eller viktiga symboler från Stranger Things. Till exempel är Eleven kortet Styrka, medan Demogorgon får rollen som Djävulen. Det gör att seriens teman kring kamp, inre styrka och mötet med det okända förstärks. Den här kortleken lånar mycket från den klassiska Rider-Waite-symboliken, så den är lätt att förstå och använda även om du är nybörjare. Samtidigt tillför den också något unikt för fans av serien, eftersom korten är utformade med stor omsorg för att spegla Stranger Things-universumet på ett rättvist sätt.

Den medföljande guideboken gör det lätt att tolka korten

Med leken följer en detaljerad guidebok som inte bara förklarar kortens betydelser, utan också bjuder på insikter och tolkningar kopplade till Stranger Things och dess värld. Den här lilla boken kommer att hjälpa dig att få ut mesta möjliga av varje tarotläggning, oavsett om du är ny till tarot eller erfaren. Med hjälp av karaktärerna kan du få en bättre förståelse för dina egna frågor och dilemman.

Perfekt för dig som älskar tarot och Stranger Things

Stranger Things Tarot är en sammanslagning av klassisk tarot och modern populärkultur. Den här kortleken är perfekt för både tarotfantaster och de som älskar serien och vill utforska en ny sida av Hawkins värld. Oavsett om du söker andlig vägledning eller letar efter en ny tarotlek till din samling har den här leken något för dig!

Produktspecifikationer

Produkttyp:Tarotkortlek
Förlag:Tukan förlag
Utgiven:2023-08-28
Författare:Casey Gilly
Illustratör:Sndor Szalay
Översättare:Sara Hemmel
Språk:Svenska
Guidebok:Ja, 124 sidor
Mått:98 x 148 x 53 mm
Vikt:484 g
EAN:9789180378352
Originaltitel:Stranger Things Tarot Deck and Guidebook

Om skribenten

Sebastian Liljegren

Sebastian Liljegren är en entusiast och expert på tarot samt värd för podden “Narrens Resa”. Med flera års erfarenhet av att utforska och diskutera tarot har han etablerat sig som en auktoritet inom ämnet. Hans passion för tarot har lett fram till lanseringen av Tarotlandet, en webbshop hängiven till att tillhandahålla högkvalitativa tarotlekar och kunskap till likasinnade sökare. Du kan mejla honom på [email protected].

Recensioner

Recensera produkt