Tarot del Toro: kort och bok

Tarot del Toro är en fascinerande tarotlek skapad av den prisbelönta regissören Guillermo del Toro och den spanska illustratören Tomás Hijo. Den här unika

Recensioner

Tarot del Toro är en fascinerande tarotlek skapad av den prisbelönta regissören Guillermo del Toro och den spanska illustratören Tomás Hijo. Den här unika kortleken är en hyllning till del Toros rika, gotiska filmvärld, som inkluderar kända filmer som Pans labyrint, Crimson Peak och The Shape of Water. Alla korten är konstverk som speglar den mörka men vackra världen som del Toro har skapat genom sina filmer. De detaljerade illustrationerna framhäver både ljuset och skuggan.

Kortlekens struktur och innehåll

Tarot del Toro består av 78 kort och följer den traditionella strukturen för tarotlekar. Korten i Stora arkanan pryds av kända karaktärer och symboler från del Toros verk. Korten i Lilla arkanan presenteras istället i en enklare stil som påminner om Marseille Tarot (just de korten föreställer inte figurer). Det här gör att leken får en intressant blandning av djupgående symbolik och mer stiliserade kort. Kortens matta finish och hållbarhet gör dem inte bara praktiska för tarotläsningar utan också till samlarobjekt för filmälskare.

Den medföljande guideboken ger en bra förståelse för korten

Med i paketet följer en 88-sidig guidebok som hjälper både nybörjare och erfarna läsare att tolka kortens symboler och teman. Förordet är skrivet av Guillermo del Toro själv, där han utforskar sitt eget personliga förhållande till tarot och hur hans filmer har påverkat skapandet av korten. Guideboken innehåller också enkla instruktioner för hur du kan utföra tarotläggningar. Därför är den läsvärd för dig som är ny till tarot eller vill få en djupare förståelse för alla korten.

Tarot del Toro är en mörk men lekfull tarotlek

Tarot del Toro är mer en bara en kortlek – den vägleder dig i en värld av mörk mystik, filmisk symbolik och kreativitet. Låt dig inspireras av del Toros unika vision och använd leken som ett redskap för att förstå både din egen resa och den magi som varje tarotkort hyser!

Produktspecifikationer

Produkttyp:Tarotkortlek
Förlag:Tukan förlag
Utgiven:2023-08-28
Författare:Tomás Hijo
Illustratör:Tomás Hijo
Översättare:Sara Hemmel
Språk:Svenska
Guidebok:Ja, 88 sidor
Mått:98 x 158 x 52 mm
Vikt:471 g
EAN:9789180378345
Originaltitel:Tarot del Toro

Om skribenten

Sebastian Liljegren

Sebastian Liljegren är en entusiast och expert på tarot samt värd för podden “Narrens Resa”. Med flera års erfarenhet av att utforska och diskutera tarot har han etablerat sig som en auktoritet inom ämnet. Hans passion för tarot har lett fram till lanseringen av Tarotlandet, en webbshop hängiven till att tillhandahålla högkvalitativa tarotlekar och kunskap till likasinnade sökare. Du kan mejla honom på [email protected].

Recensioner

Recensera produkt